04/06/2015

GRP MEDIA SESSION "Internet within CIM and other stories"

De Belgische markt beschikt al meer dan zes maanden over traffic gegevens in verband met lokale internetsites. Dat is echter slechts de eerste stap. Het geprofileerd bereik (hoeveel mannen -of vrouwen- van 18 tot 34 jaar hebben de laatste maanden deze site bezocht?) zal binnenkort beschikbaar gesteld worden, ondanks enkele onvolkomenheden. Andere stappen zullen volgen: het multiplatformbereik zal een geïntegreerde onlineplanning mogelijk maken, en daarna wordt het uitkijken naar het complete overzicht van het internet in België. Dit alles na een leemte van drie jaar! Meer info

GRP MEDIA SCHOOL :
1. "Media Essentials"

De 'Media Essentials' cyclus behandelt de basisbegrippen van mediaplanning die onmisbaar zijn voor elke professional uit de communicatiesector, zoals bereik, dekking, rating, profielen, verspreiding, kost/000, selectiviteit, GRP, OTS, herinnering, benchmarks en online reporting. Meer info


2. "Market Essentials"

In deze cyclus worden de ecosystemen binnen de reclamemarkt zorgvuldig uitgelegd. Alle actoren komen aan bod met hun rol, hun werking en hun soms tegenstrijdige belangen. In die zin mag deze cyclus gezien worden als het logische vervolg van de “Media Essentials”. Meer info


3. "Advanced Communication Strategy Management"

De voortschrijdende digitalisering heeft de hedendaagse consument helemaal “connected” gemaakt. Hij heeft nu uitgebreide middelen om zich te informeren, om te reageren en om te beinvloeden. Daardoor is het  “traditionele model” van push communicatie onder druk komen te staan en moet een mediastrategie vandaag helemaal anders aangepakt worden. Paid, Owned en Earned media eisen daarbij een evenwaardige plaats op, en de juiste balans vinden tussen deze kanalen is ”the new art of recommendation”. Meer info

© 2015 Groep voor Research en Planning • Site hosted and designed by Create2be