25/01/2018

Hoe staat het in de rest van de wereld met de media bereiksstudies?

Tijdens het najaar 2017 waren er 2 internationale congressen waar de laatste nieuwe tendensen en bevindingen op wereld niveau worden gepresenteerd en gedeeld. In oktober was er het 2jaarlijkse Publishing & Digital Research Forum, en in november was er het jaarlijkse International Radio&Audio and Television&Video Conference. Meer info
08/02/2018

VISION DAY - HYBRID: THE POWER OF 'AND'

De digitalisering heeft nieuwe dimensies toegevoegd aan de manier waarop media verspreid en geconsumeerd worden. Er komen bovendien met de nieuwe technologie├źn steeds meer nieuwe krachtige touchpoints bij. Hoe brengen we dit allemaal samen? Omarmen we het nieuwe en gooien we het oude weg? Of combineren we het beste uit twee werelden binnen een krachtig geheel? Meer info

Volgende evenementen van de GRP

25/01/18 SESSION
08/02/18 VISION DAY

MEDIA SCHOOL :
1. Media Essentials

8 avonden, van 17u30 tot 20u30, in september/oktober

Een echte basiscursus die een globaal én actueel overzicht geeft van de media in België, traditioneel zowel als digitaal. De definities, betekenis en het gebruik van alle media begrippen worden uitgelegd en toegepast in oefeningen. Van alle media wordt een overzicht gegeven van het Belgische landschap en welke rol het medium kan spelen in advertising: wat zijn de mogelijkheden, sterkte/zwakte, de impact en de planning in de praktijk. Meer info


2. Mediabytes

7 avonden, van 17u30 tot 20u30, van half september tot mid november

Een overzicht van alle digitale kanalen, met de mogelijkheden die ze bieden in advertising. Het doel is om de techniciteit van alle specialisaties te begrijpen, zonder evenwel het overzicht te verliezen. Digitaal jargon, het meten, data, analysics en programmatic komen aan bod. De reeks sluit af met een praktijksessie rond digitale touchpoint planning. Meer info


3. "Advanced Communication Strategy Management"

4 DAYS CYCLE in februari/maart 2018
+ aanvullend AMMA “Best of 2017”
De voortschrijdende digitalisering heeft de hedendaagse consument helemaal “connected” gemaakt. Hij heeft nu uitgebreide middelen om zich te informeren, om te reageren en om te beinvloeden. Daardoor is het  “traditionele model” van push communicatie onder druk komen te staan en moet een mediastrategie vandaag helemaal anders aangepakt worden. Paid, Owned en Earned media eisen daarbij een evenwaardige plaats op, en de juiste balans vinden tussen deze kanalen is ”the new art of recommendation”. Meer info

© 2018 Groep voor Research en Planning • Site hosted and designed by Create2be