18/10/2016

De CIM persstudie: de Belgische revolutie in een internationale context

Decennialang werd het persbereik in België op eenzelfde manier gemeten. Door de jaren heen verbeterde de kwaliteit van de datacollectie en werden ook de digitale dragers van perstitels geïntegreerd in de studie. Maar het algemene gevoel groeide dat de persmeting in België niet langer tegemoet kwam aan de vraag naar meer actuele, granulaire, multiplatform bereiksgegevens. Meer info

Volgende evenementen van de GRP

18/10/16 GRP MEDIA SESSION
17/11/16 GRP CIM MORNING
19/01/17 Mediaplan Evaluation

GRP MEDIA SCHOOL :
1. Media Essentials

> September/October 2016

De 'Media Essentials' cyclus behandelt de basisbegrippen van mediaplanning die onmisbaar zijn voor elke professional uit de communicatiesector, zoals bereik, dekking, rating, profielen, verspreiding, kost/000, selectiviteit, GRP, OTS, herinnering, benchmarks en online reporting. Meer info


2. Market Essentials

De "Media Essentials” cursus legt de focus op de media en het jargon (what?). De MARKET ESSENTIALS vervolledigt dit met een focus op de actoren en processen binnen de reclamemarkt (how?). Hoe bouwt men media-merken en hoe worden ze vermarkt? Hoe komt men tot een mediastrategie, en hoe verloopt de aankoop en het trading proces? Wat zijn de verwachtingen van de adverteerders? Hoe verloopt een mediapitch proces? Meer info


3. "Advanced Communication Strategy Management"

3 DAYS CYCLUS 2017  >  17 januari - 14 februari - 14 maart + aanvullend AMMA Nominees day op 28 maart

De voortschrijdende digitalisering heeft de hedendaagse consument helemaal “connected” gemaakt. Hij heeft nu uitgebreide middelen om zich te informeren, om te reageren en om te beinvloeden. Daardoor is het  “traditionele model” van push communicatie onder druk komen te staan en moet een mediastrategie vandaag helemaal anders aangepakt worden. Paid, Owned en Earned media eisen daarbij een evenwaardige plaats op, en de juiste balans vinden tussen deze kanalen is ”the new art of recommendation”. Meer info

© 2016 Groep voor Research en Planning • Site hosted and designed by Create2be